Abcor team opnieuw in de World Trademark Review 1000

De start van een nieuw jaar, is vaak ook de start van nieuwe rankings van merkenbureaus wereldwijd. Een paar van deze rankings zijn voor ons wel belangrijk omdat die gedaan worden door objectieve kantoren en de ranking niet te koop is.

 

De ranking wordt gebaseerd op interviews met klanten en bedrijven waarmee wij werken. Een van de meest belangrijke rankings is de WTR1000. Een jaarlijkse wereldwijde ranking gebaseerd op een onafhankelijk onderzoekdoor een objectief team met feedback van onze klanten.

Wij zijn dan ook bijzonder blij dat ook dit jaar Abcor weer wordt vermeld als een van de beste merkenbureaus in de Benelux, met individuele aanbevelingen voor Mirjam de Werd, Monique Granneman en ondergetekende. Dank daarvoor aan al onze klanten. Het WTR1000 juryrapport is dit jaar zo bijzonder dat we dit graag delen met onze klanten:

“ABCOR is the definition of innovation. The team is client focused, pragmatic and up to date on all relevant market trends.” The group provides a wonderfully flexible service to a diverse clientele and has all aspects of protection on lock, navigating the trademark realm astutely. Theo-Willem van Leeuwen anchors the practice from the Netherlands. He gives peace of mind to patrons, thanks to his decades of experience and currently sits as [past] president of the Benelux Association for Trademark and Design Law. Mirjam de Werd has in-house experience at a leading multinational company on her résumé and is completely in sync and finely attuned to the business goals of her following. Former Novagraaf attorney Monique Granneman joined the team in August 2023 and does a neat job of tailoring her communication style and advice to meet the needs of each client."

overige-algemeen



De laatste artikelen
DJ Djoko moet naam wijzigen
Rituals te koop bij The Body Shop?
Misleidende duurzaamheidsclaims Primark
Prada patroon – basaal en alledaags
The Bulldog eist terecht schade van Red Bull
Onze klanten
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over modellenrechten

Eiser verkoopt online haar kinderfietsen. Om haar rechten te beschermen heeft het bedrijf het design van deze fietsen vastgelegd als Uniemodel. Via een meervoudig model registreert het bedrijf in een keer 10 nieuwe uitvoeringen van haar kinderfietsen als Uniemodel. Als Gedaagde met een vergelijkbare fiets komt, volgt er een procedure. Eiser stelt onder andere inbreuk op haar modelrechten. Gedaagde stelt dat dit niet zo is. Een model moet nieuw zijn en eigen karakter hebben. Gedaagde stelt dat het model niet nieuw is omdat er diverse fietsen al stukjes te vinden zijn van dit model. Eigenlijk zijn de fietsen van gedaagde een combinatie hiervan, dus om die reden hebben de fietsen geen eigen karakter. De modellen zijn volgens gedaagde dan ook nietig. Mochten de modellen van eiser geldig zijn, dan wijkt zijn fiets voldoende af. Gedaagde stelt namelijk dat eiser in het meervoudige model bescherming heeft gevraagd voor min of meer gelijkende modellen. Blijkbaar vindt eiser dat deze modellen van elkaar afwijken om een andere algemene indruk te wekken. De fietsen van gedaagde wijken net zoveel af, dus wekken dan ook een andere algemene indruk (het zogenaamde tangwerking argument). Wie heeft er gelijk, zijn de fietsen van eiser een geldig model ondanks dat het bestaat uit al bekende aspecten uit allerlei fietsen en/of wijkt het model van gedaagde voldoende af en kan gedaagde een beroep doen op de tangwerking in verban met het meervoudig model?