eBook IE in bedrijf deel 6, Inbreuk op IE rechten

Dit voorjaar is deel 6 verschenen van de eBook serie IE in Bedrijf, waar wij als co-auteur aan meeschrijven. Dit keer behandelen we het onderwerp Inbreuk op IE rechten. In dit bijna 300 pagina’s tellende deel behandelen we inbreukvraagstukken vanuit verschillende perspectieven. Wat te doen bij consumentenproducten (in de meubelbranche en de fashionindustrie), de kunstwereld (schilderijen en architectuur), de fotografiebranche en de reclame-industrie.

Daarnaast worden conflicten behandeld over namen (handelsnamen, merken en domeinnamen). Ook dit keer staat het boek vol met praktische tips, zoals waar aan te denken als rechthebbende en hoe te reageren als een bedrijf wordt aangeschreven. De werkgids is gemaakt voor niet IE-juristen, designers en MKB-ondernemers. Het boek is zowel als eBook als in hard copy te koop.

overige-algemeen



De laatste artikelen
Damn Perignon Collection – gebruik merk in de kunst
Vegan Butcher – belang registratie logo
Een certificeringsmerk, of toch niet?
Dreigend faillissement door coronacrisis, breng op tijd uw IP buiten de werkmaatschappij, zodat de IE rechten bij een eventuele doorstart behouden blijven!
Chelsea en José Mourinho
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus