Levin Nyman - misleidende facturen - fraudehelpdesk

Bedrijven met een Benelux merkregistratie of een Uniemerk registratie zijn de afgelopen maanden massaal benaderd door Levin Nyman & Partners. Het Finse bedrijf biedt aan om de vernieuwing van de Uniemerken voor veel geld te regelen. Na eerst de houders van Uniemerken te spammen, zijn nu de houders van Benelux merken aan de beurt. Ook onze klanten zijn inmiddels al benaderd door het bedrijf, ze beginnen namelijk a 2 jaar voor de vernieuwingsdatum de eerste brieven te versturen.

 

Strekking van deze brieven is dat de rechten bijna vervallen. Er moet daarom omgaand vernieuwd worden. Dat is niet correct, pas 6 maanden voor de vervaldatum kan een merk vernieuwd worden. Om die reden melden wij onze klanten dat altijd ca een jaar van te voren.

Tevens suggereren de brieven dat Levin Nyman juist voor die vernieuwing ingeschakeld moeten worden. Dat is dus ook niet correct want het bedrijf rekent veel hogere vernieuwingskosten, ze zijn geen officiële gemachtigden, zijn niet gerelateerd aan de overheid en daarnaast biedt het bedrijf totaal geen service de komende tien jaar richting de merkhouder.

Als er getekend wordt, moet er betaald worden; ook als de opdrachtgever zich later bedenkt. Het Finse bedrijf heeft geen inschrijving bij de KvK; sterker, op het kantooradres dat op de brief staat, is het bedrijf niet gevestigd. Het telefoonnummer (QR-code) is niet in gebruik.

Dit ruikt dus naar misleiding. Ons advies: ga nooit in op dit soort aanbiedingen. Bij twijfel: raadpleeg (en betaal) een van onze juristen. Omdat het register openbaar is en er steeds meer ‘boefjes’ komen, nog een aanvullend advies: meld de plaag bij de overheid <fraudehelpdesk.nl>.

overige-algemeen



De laatste artikelen
Foto eigen personeel in bedrijfsreclame
Lego vs Lepin: namaakbestrijding in China
Merkbescherming in Pakistan via Internationale Registratie
METCHUP- MAYOCHUP
DOC/Dairy Partners - beschrijvende handelsnamen
Onze klanten
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?