Merkengemachtigde Abcor wederom een van de besten bij mondeling examen voor BBMM opleiding

Afgelopen maand zijn de mondelinge examens afgenomen in het kader van de Beroepsopleiding Benelux merken- en modellengemachtigden. Dit examen is het sluitstuk van de tweejarige opleiding. Het behalen van dit diploma is een van de vereisten waaraan een kandidaat moet voldoen om het BMM-keurmerk te mogen voeren. Abcor collega Jos van der Linden volgde afgelopen twee jaar deze opleiding. Van de 22 kandidaten waarmee de cursus in 2018 van start ging, mochten er 16 personen opgaan voor dit mondeling examen. Drie hiervan haalden het examen niet. Jos behoorde met zijn 7,5 tot een van de besten die dit jaar zijn geslaagd voor dit mondelinge examen.

De BBMM, de Benelux Stichting Beroepsopleiding Merken- en Modellengemachtigde, verzorgt deze tweejarige opleiding. Kandidaten worden alleen toegelaten als ze minimaal een jaar relevante werkervaring hebben. Het eerste studiejaar is vooral gericht op theorie. Het tweede jaar richt zich meer op praktische vaardigheden. Beide jaren worden afgesloten met een examen en de kandidaat dient beide examens te halen. Na het succesvol afsluiten van het examen, mogen kandidaten die tevens drie jaar relevante werkervaring hebben, het BMM keurmerk aanvragen, als zij daarnaast beschikken over voldoende aantoonbare werkervaring.


Het BMM keurmerk is een kwaliteitskeurmerk en mag alleen gevoerd worden door leden van de branchevereniging: Beneluxvereniging voor Merken- en Modellenrecht. Het keurmerk geeft consumenten en ondernemers de zekerheid dat de gemachtigde die het keurmerk voert, over voldoende kennis, opleiding en ervaring beschikt om deskundig te kunnen adviseren bij onderzoek, registratie en handhaving van merken en modellen. Omdat Jos al zes jaar actief is als merkengemachtigde, is de verwachting dat zijn aanvraag hiervoor binnenkort wordt goedgekeurd. Zodra de benoeming is goedgekeurd door de keurmerkcommissie wordt Jos de vierde Benelux gecertificeerde keurmerkgemachtigde binnen het team van Abcor.

overige-algemeen

De laatste artikelen
Milka slaat mis – Ritter Sport geldig vormmerk
Brexit - belangrijkste aandachtspunten - Part 6
Hema toch inbreuk op Lacoste krokodil
Merken en productie in China - HONDA vs HONDAkit
Belang logo in de mode, FAKE DUCK vs SAVE THE DUCK
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus