Nieuwe merkenassistent bij Abcor

Deze zomer is Sezen Sumer het team van Abcor komen verstevigen als merkenassistent. Dit is een vervolg op haar scriptie, die zij bij ons schreef over de problemen die zijn ontstaan door de invoering van het certificeringsmerk en de gevolgen hiervan voor reeds geregistreerde merken die nu opeens (deels) doorgehaald kunnen worden. In samenwerking met Hogeschool Leiden verschijnt hiervan binnenkort een publicatie, die ook op onze website te lezen is.
overige-algemeen

De laatste artikelen
EasyGroup slaat de plank mis
Bedrijfsleven vogelvrij bij mogelijke Brexit?
Verbod naamswijziging naar TOM
Misleidende reclame Lidl, claim baseren op eigen persbericht
Afgedankte ezels en tere kinderzieltjes
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus