Gratis eBook IE-inbedrijf - deel 1 naamcreatie, branding, handelsnamen en merken

Afgelopen maand is het eerste deel gelanceerd van de eBook serie IE-in bedrijf, waar wij als co-auteur aan zijn verbonden. De serie volgt de levenscyclus van een bedrijf (van start tot overname). Het eerste deel gaat over naamcreatie en maakt de link naar handelsnaam- en merkenrecht. Waar aan te denken bij een nieuwe naam, wat zijn de gevolgen (wat is wel/ niet te claimen) en welke gevaren liggen er op de loer.

De werkgids is gemaakt voor niet-IE specialisten die binnen het MKB actief zijn op het gebied van productontwikkeling en innovatie. Het boek is GRATIS te downloaden via de website www.ie-inbedrijf.nl en de gebonden versie is te koop bij BOL.COM.

overige-algemeen

De laatste artikelen
AJAX.football – domeinnaamkaping en UDRP procedures
Belang van de .co.nl
Google Adwords- Is topbloemen.nl een onderdeel van Fleurop?
Blokker maakt inbreuk op Chinese partytent
H & M opnieuw in de fout- design of merkgebruik?
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus