Het merkenrecht verplaatst zich langzaam maar zeker steeds meer richting het Internet. Google speelt hier handig op in door bedrijven te suggereren dat zij best wel het merk van de concurrent als Adword kunnen kopen om de eigen site te promoten. Gelukkig begint de rechtspraak hier meer duidelijkheid in te geven. Nu is er echter een nieuwe loot, het gebruik van hashtags/hekjes bij Twitter en het kopen van deze met hashtags gemarkeerde woorden door bedrijven. »social-media
Merkenmanagement is meer dan alleen het beheer van de merkenportefeuille. Het is de leidraad voor online communicatie waarbij de rol voor social media niet langer gebagatelliseerd kan worden. Mooi voorbeeld hiervan is de kwestie rond de olieramp in de Golf van Mexico en de rol die BP hierin speelt. Na de ramp zoeken steeds vaker mensen een uitlaatklep voor hun ongenoegens. Een van deze mensen heeft daarom het nep Twitter-account @bpglobalpr opgezet. Het account is in korte tijd (ca 3 weken) ongelofelijk populair geworden (momenteel meer dan 160.000 volgers, meer dan 15 keer zo groot als het officiële BP Twitter-account). De eerste boodschap begon op 19 mei met “We regretfully admit that something has happened of the Gulf Coast. More to come” en daarna barste het los. »social-media
Henny Rietkerk Compra BV - domainnames, apps en website design
"Abcor heeft een geweldig team van professionals. Met verstand van zaken en dat met een marketing gevoel."
Melanie Bauer Mecy 2 bv - Gangster energy drinks
"De samenwerking met Abcor is top, dit doormiddel van een goede communicatie die er is via telefoon en/of email. Gangster energy 😄"
Martin de Waal AIRMADE air solutions - airconditioning en klimaat control apparatuur
"Abcor denkt mee met de klant en geeft vakkundig advies. Een hele prettige samenwerking !"
Alex Duindam Kwekerij Piet Vijverberg - kwekerij gespecialiseerd in Phalaenopsis en Dracaena
"Onze jarenlange partner op merken(recht) gebied is Abcor, wij kweken planten en die groeien en bloeien altijd door. Star Quality by 5 is ons merk voor onze 5 sterren kwaliteit, dit merk en onze kwaliteit is hetgeen wat ons van de rest onderscheid."
Loes Vrij Fashion designer
"Betrokkenheid, punctualiteit en oog voor de wensen van de klant’ , je ie-zaken zijn bij Abcor in goede handen."
Enzo Knol Knol Power - vlogger- influencer
"Het fijne aan Abcor is dat ze pro-actief zijn. Ze hebben voor mij een voorstel gemaakt hoe ik het beste kan anticiperen op de situatie dat een ander mijn naam en Knolpower merk misbruikt. Dat meedenken, ook buiten de standaard kaders, vind ik super t"
Warmako
"Platform voor huisdier producten waaronder CleoCat, Dogr, District70, Geen Fields Rebel Petz"
Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?