Merkenadviseur Theo-Willem van Leeuwen

Theo-Willem van Leeuwen

BMM gecertificeerd Merkenadviseur
E-mailadres:
vanleeuwen@abcor.nl


Vanaf 1985 is Theo-Willem van Leeuwen werkzaam geweest in het bedrijfsleven, onder andere als marketing manager en general manager bij diverse bedrijven in de reclamewereld. In 2002 maakte hij de overstap naar het recht. Aan de Universiteit van Leiden studeerde Theo-Willem Nederlands recht. Zijn scriptie was gewijd aan het merkenrecht.
Theo-Willem richt zich de laatste jaren vooral op de grotere internationale/corporate klanten. Hij is actief in de Beneluxvereniging voor Merken- en Modellenrecht (dagelijks bestuurd). Bij BMM is hij ook actief als docent bij de paralegal opleiding.
Buiten zijn werk houdt Theo-Willem van cultuur, en dan vooral op het gebied van muziek en kunst. Tennis en zwemmen bezorgen hem de nodige sportieve beweging. Daarnaast is Theo-Willem in de zomer actief als vrijwilliger in tiener-/survivalkampen.

  • Diploma’s: Nederlands Recht aan de Universiteit van Leiden, NIMA-B, BMM
  • Oprichter Abcor BV
  • In het verleden werkzaam bij o.a. Art Data Institute, Top Drawers, Art Connection en Shield Mark
  • Actief in cyberspace team Marques (The Association of European Trade Mark Owners)
  • Bestuurslid/ secretaris BMM (Beneluxvereniging voor merken- en modellenrecht)
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus