Detachering - tijdelijke ondersteuning

Veel juristen bij Abcor hebben eerst jarenlang gewerkt in het bedrijfsleven in verschillende functies. In onze huidige werkwijze willen we niet opereren vanuit een ivoren toren, maar staan we het liefst midden op de werkvloer bij onze klanten. Door kennis met onze klanten te delen wordt in het productieproces duidelijker waar en wanneer er IE-rechten geclaimd moeten worden. Vanuit die gedachte worden er ook inhouse cursussen gegeven en worden van merkengemachtigden en ondersteunend personeel gedetacheerd.

Inmiddels is detacheren van merkengemachtigden en praktijkmedewerkers gebruikelijk geworden. Onze mensen zijn gespecialiseerd om snel (en op tijdelijke basis) ter plekke een merken/modellenportefeuille op orde te brengen en in het herstructureren van afdelingen of het ondersteunen van lopende procedures. Onze klantenkring bestaat voornamelijk uit groot MKB en internationale klanten. Detachering geschiedt op uurbasis of op dagdeel (afhankelijk van de hoeveelheid werk). Bedrijven betalen een standaardfee op basis van een interim overeenkomst (dus afdracht sociale premies valt onder verantwoordelijkheid van Abcor).

Juist voor grotere bedrijven met een eigen merkenafdeling kan het interessant zijn een tijdelijke kracht in te huren. Denk daarbij aan procedures in het kader van de introductie van nieuwe merken, centralisatie van portefeuilles als gevolg van reorganisaties, fusies of als tijdelijke opvang voor vakantieverlof of zwangerschapsverlof. Op die manier blijft de merkenportefeuille in eigen beheer up-to-date, blijft alle kennis intern en worden deadlines bewaakt. De kosten zijn afhankelijk van de omvang van het project en de vereiste professionele vaardigheden.


Meer weten over Detachering - tijdelijke ondersteuning?
Neem dan contact op met een van de merkjuristen bij Abcor.
Dit kan via het onderstaande contactformulier.

Naam
E-mail
Telefoonnummer
Opmerking
 
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus