Een goede domeinnaam kan van grote commerciële waarde zijn. Er zijn bedrijven die volop domeinnamen hebben geregistreerd om die met veel winst te verkopen. Om toch een trasnfer van de domeinnaam af te dwingen zijn er twee mogelijkheden. Enerzijds is er de route via het WIPO (een simpele procedure om domeinkaping aan te pakken, vooral indien er domeinen (later) worden geregistreerd gebaseerd op merken van bepaalde bedrijven) en anderzijds de route via de rechter. Die laatste wordt veel minder gedaan, maar er is wel duidelijk een wijziging te zien in de uitspraken van de laatste jaren. In de meest recente uitspraak van dit jaar gad de rechter duidelijk antwoord op de vraag; 'kan dit nu zomaar allemaal'? (Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC kranten.) »domeinnamen
Een goede domeinnaam (een adres op het internet) is voor het bedrijfsleven super belangrijk. Ieder jaar neemt het belang van “online” communicatie toe. Echter dit heeft ook een keerzijde want een domeinnaam kan maar een keer worden uitgegeven. In Nederland zijn er momenteel meer dan 5,5 miljoen domeinnamen geregistreerd. Hierdoor is het internet eigenlijk een beetje dicht geslipt. Om die reden konden bedrijven en instanties een verzoek indienen om een nieuwe domeinnaamextensie te lanceren en de Gemeente Amsterdam heeft hier aan meegedaan. Wereldwijd hebben meer steden hiervan gebruik gemaakt, in Nederland alleen AMSTERDAM. Zo is er ook een .London en .Berlin. Met de nieuwe extensie proberen de steden zich wereldwijd op de kaart te zetten. Deze maand is de .AMSTERDAM extensie gelanceerd. De vraag is nu: Wie gaat/zal de nieuwe extensie gaan gebruiken? (Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC kranten.) »domeinnamen
Sinds januari worden er wereldwijd iedere week nieuwe top level domeinnamen gelanceerd (het alternatief op de .COM). Voor Nederlandse bedrijven is dit natuurlijk ook relevant, omdat er al ruim vijf miljoen .NL domeinnamen zijn vastgelegd. Bij het bedenken van een nieuw merk voor een nieuw product, is vaak de domeinnaam al weg. Bieden de nieuwen toplevels, mogelijk een goed alternatief hiervoor? »domeinnamen
Na een testperiode van negentig dagen, is op 2 december jl de .FRL dan echt van start gegaan. Honderd prominente Friese organisaties (Boomsma van de Beerenburg) en personen (zoals Piet Paulusma) laten als pioniers vanaf heden de eigen website draaien onder de .FRL. Zo is de website van de provincie Fryslân tegenwoordig te vinden via www.fryslan.frl. Vanaf heden is de (voor) inschrijving geopend voor iedereen. Deze loopt tot 2 april.
»domeinnamen
Het kan niemand meer ontgaan zijn, de nieuwe toplevel domeinnamen komen bij bosjes los. Voor bedrijven natuurlijk een kans om hierop in te springen, maar wel met beleid. Alles registreren is namelijk geen optie, dus definieer een strategie en bepaal zo wat er wel en niet geregistreerd moet worden. Relevant voor het Nederlandse MKB zijn niet alleen generieke namen (zoals .MARKETING etc) maar mogelijk ook een aantal geografische nieuwe namen. De meest belangrijke voor Nederland is natuurlijk de lancering van .AMSTERDAM. Echter zover is het nog niet. Echter wel bij onze zuiderburen, daar zijn inmiddels .VLAANDEREN en .BRUSSELS gelanceerd. »domeinnamen
Henny Rietkerk Compra BV - domainnames, apps en website design
"Abcor heeft een geweldig team van professionals. Met verstand van zaken en dat met een marketing gevoel."
Melanie Bauer Mecy 2 bv - Gangster energy drinks
"De samenwerking met Abcor is top, dit doormiddel van een goede communicatie die er is via telefoon en/of email. Gangster energy 😄"
Martin de Waal AIRMADE air solutions - airconditioning en klimaat control apparatuur
"Abcor denkt mee met de klant en geeft vakkundig advies. Een hele prettige samenwerking !"
Alex Duindam Kwekerij Piet Vijverberg - kwekerij gespecialiseerd in Phalaenopsis en Dracaena
"Onze jarenlange partner op merken(recht) gebied is Abcor, wij kweken planten en die groeien en bloeien altijd door. Star Quality by 5 is ons merk voor onze 5 sterren kwaliteit, dit merk en onze kwaliteit is hetgeen wat ons van de rest onderscheid."
Loes Vrij Fashion designer
"Betrokkenheid, punctualiteit en oog voor de wensen van de klant’ , je ie-zaken zijn bij Abcor in goede handen."
Enzo Knol Knol Power - vlogger- influencer
"Het fijne aan Abcor is dat ze pro-actief zijn. Ze hebben voor mij een voorstel gemaakt hoe ik het beste kan anticiperen op de situatie dat een ander mijn naam en Knolpower merk misbruikt. Dat meedenken, ook buiten de standaard kaders, vind ik super t"
Warmako
"Platform voor huisdier producten waaronder CleoCat, Dogr, District70, Geen Fields Rebel Petz"
Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?