Merkennieuws

Valse reviews - hoe om te gaan met fake reviews

Voor consumenten zijn reviews van groot belang. Op basis daarvan worden opdrachten geplaatst, overnachtingen of etentjes geboekt etc. Het succes van websites als booking.com, airbnb.nl en iens.nl is voor een groot deel hieraan te danken. In een wereld vol met nepnieuws, is het natuurlijk niet gek dat er ook valse reviews (fake reviews) gemaakt worden. Negatieve fake reviews kunnen zeer schadelijk zijn voor het bedrijf, maar wat is daar tegen te doen? (Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC-kranten.) » internet-online-branding

Google Adwords- Is topbloemen.nl een onderdeel van Fleurop?

Om online beter gevonden te worden, kopen bedrijven zoekwoorden bij Google. Het is één van de factoren die relevant zijn bij SEO (zoekmachine optimalisatie). De vraag is: Welke zoekwoorden zijn het best? Google geeft hiervoor allerlei suggesties. Maar mag je nu ook merken van de concurrent gebruiken om aan te geven dat je een goed alternatief hiervoor bent? Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC-kranten. » internet-online-branding

Europees merkenbureau en kapers - EUIPO.NL en EUIPO.LEGAL

Het Europese merkenbureau (OHIM) zal vanaf 23 maart een naamswijziging doorvoeren en verder gaan onder de naam EUIPO. Gezien de vele spookfacturen waarmee merkhouders worden geconfronteerd, is het belangrijk dat de meest logische domeinnamen niet in het bezit komen van 'boefjes´. Om die reden heeft het OHIM de afgelopen maanden de volgende domeinnamen vastgelegd: EUIPO.EU, EUIPO.ORG, EUIPO.NET en EUIPO.ES. » internet-online-branding

Recht op protestsite - THESTYLEOUTLETS.NL

Niet ieder initiatief wordt even warm ontvangen. Personen die tegen een voorgenomen besluit zijn, willen graag hun ongenoegen delen via het internet met anderen. Mag je daarbij ook de naam en het merk van de wederpartij gebruiken? Deze vraag gaat spelen bij de aankondiging van de opening van een grote outlet store in Halfweg. Een verontruste consument lanceert een website met een overzicht van de voor en tegens onder de (dan nog vrij beschikbare) domeinnaam die identiek is aan het merk van het bedrijf, TheStyleOutlets.NL. Mag en kan dit nu wel of niet? Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC-kranten. » internet-online-branding

OK.NL handel in domeinnamen

Fuelplaza exploiteert tankstations onder de naam OK.NL Het bedrijf gebruikt op het internet de domeinnaam OK-OLIE.NL. Gaos heeft in 1999 een aantal gangbare generieke domeinnamen vastgelegd, waaronder OK.NL. Er is geen website onder deze domeinnaam. Fuelplaza heeft eerder geprobeerd de domeinnaam te kopen, echter steeds zonder succes. Om toch in het bezit ervan te komen, volgt er een rechtszaak. Fuelplaza stelt een beter recht te hebben op de domeinnaam. Omdat er geen actieve website is, zouden consumenten kunnen denken dat het bedrijf niet online actief is .Daardoor wordt de reputatie van het merk OK aangetast. » internet-online-branding
pagina 1
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus