Merkennieuws

Gebruik merk concurrent als Adword

Wanneer mag je het merk van de concurrent/marktleider als Adword gebruiken in een online campagne? Gedaagde heeft een onderzoek laten doen naar zijn eigen waterontharder (de Aquamag7000) en de Amfa4000 van 24Man. De vergelijkingstest is positief. Daar wil het bedrijf ruchtbaarheid aan geven. Als het zoekwoord Amfa4000 wordt ingetikt, verschijnen er advertenties met koppen als “Amfa4000 vs Aquamag 7000 – bekijk dit voor je aankoop”. » internet-online-branding

Benelux merk bij Bol.com en Amazon

Veel bedrijven verkopen hun producten online via platforms als Amazon en Bol.com. Als een potentiële klant het product zoekt, is het natuurlijk wel fijn als hij bij de juiste partij uitkomt. Maar wat te doen als een ander bedrijf opeens onder (bijna) dezelfde naam deze producten verkoopt? » internet-online-branding

Online inbreuk EU rechtbank land doelgroep

AMS Neve maakt en verkoop audioapparatuur in het Verenigd Koninkrijk. Het merk 1073 is geregistreerd in de Europese Unie voor opnameapparatuur in klasse 9. AMS Neve start een rechtszaak bij de EU rechtbank in Engeland tegen het Spaanse Heritage Audio, omdat dit bedrijf namaak apparatuur verkoopt onder het merk 1073. Als bewijs worden tweets en e-mails aan Engelse consumenten overlegd. » internet-online-branding

Datalek Jeugdzorg Utrecht

Dit voorjaar kwam RTL Nieuws met het bericht dat dossiers van duizenden kinderen in handen waren gevallen van derden. Bureau Jeugdzorg Utrecht had de naam gewijzigd in Samen Veilig Midden-Nederland. Om die reden werd de oude domeinnaam niet verlengd. Als een domeinnaam niet wordt verlengd, dan valt die terug in het publieke domein. Derden kunnen die dan weer registreren. De twee klokkenluiders hadden de domeinnaam opnieuw aangevraagd en de mail geactiveerd. Hierdoor werden alle mails ontvangen van medewerkers die nog het oude e-mailadres gebruikten. » internet-online-branding

OK.nl – de Hoge Raad geeft uitsluitsel over geen actief gebruik website

Al jaren is er een strijd om de bijzonder mooie domeinnaam <ok.nl>. Gaos heeft deze domeinnaam al in 1999 geregistreerd. Fuelplaza exploiteert tankstations en is sinds 2003 merkhouder van het logo OK. Online gebruikt het bedrijf de domeinnaam <okolie.nl>. De domeinnaam <ok.nl> is echter veel mooier. Het bedrijf probeert daarom eerst de domeinnaam te kopen. Als dit niet lukt, volgen er diverse rechtszaken, tot aan onze Hoge Raad toe. Gaos heeft plannen de domeinnaam voor een maatschappelijk doel te gaan gebruiken. Maar er is nog steeds geen actieve website. Mag dat? » internet-online-branding
pagina 1
Onze klanten
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?