Merkennieuws

Datalek Jeugdzorg Utrecht

Dit voorjaar kwam RTL Nieuws met het bericht dat dossiers van duizenden kinderen in handen waren gevallen van derden. Bureau Jeugdzorg Utrecht had de naam gewijzigd in Samen Veilig Midden-Nederland. Om die reden werd de oude domeinnaam niet verlengd. Als een domeinnaam niet wordt verlengd, dan valt die terug in het publieke domein. Derden kunnen die dan weer registreren. De twee klokkenluiders hadden de domeinnaam opnieuw aangevraagd en de mail geactiveerd. Hierdoor werden alle mails ontvangen van medewerkers die nog het oude e-mailadres gebruikten. » internet-online-branding

OK.nl – de Hoge Raad geeft uitsluitsel over geen actief gebruik website

Al jaren is er een strijd om de bijzonder mooie domeinnaam <ok.nl>. Gaos heeft deze domeinnaam al in 1999 geregistreerd. Fuelplaza exploiteert tankstations en is sinds 2003 merkhouder van het logo OK. Online gebruikt het bedrijf de domeinnaam <okolie.nl>. De domeinnaam <ok.nl> is echter veel mooier. Het bedrijf probeert daarom eerst de domeinnaam te kopen. Als dit niet lukt, volgen er diverse rechtszaken, tot aan onze Hoge Raad toe. Gaos heeft plannen de domeinnaam voor een maatschappelijk doel te gaan gebruiken. Maar er is nog steeds geen actieve website. Mag dat? » internet-online-branding

Bedrog telefonische verkoop domeinnaam

Hout DieZijn Meubelmakerij (hierna het houtbedrijf) stelt in 2018 telefonisch benaderd te zijn door het bedrijf Trademark Office. Voor € 297,50 kon het hout bedrijf de domeinnaam <houtdiezijn.com> registreren en voor tien jaar laten redirecten naar de Nederlandse website. Van alleen het akkoord (op het eind van het gesprek) is een bandopname gemaakt. » internet-online-branding

Mediawebshop.nl – rechter of UDRP?

Domeinnamen worden geregistreerd op basis van: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Hierdoor ontstond er een nieuw fenomeen: domeinnaamkaping. Snel domeinnamen vastleggen met namen van bekende mensen of bekende merken met als doel om die dan voor veel geld te verkopen. Om hier een halt aan toe te roepen, werd de UDRP bedacht, een snelle en goedkope procedure om een domeinnaam op te eisen. De UDRP is nog steeds erg populair, maar soms niet de beste route in een conflict, zoals weer bleek bij de kwestie rond <mediawebshop.nl>. » internet-online-branding

Goudaankoop.nl manipulatie reviews

Positieve reviews zijn van groot belang. Om die reden lijkt het aantrekkelijk om als bedrijf/beheerder de waarheid een klein beetje te sturen. Mag je bijvoorbeeld een selectie maken in de berichten die te zien zijn? » internet-online-branding
pagina 1
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus