Goudaankoop.nl manipulatie reviews

Positieve reviews zijn van groot belang. Om die reden lijkt het aantrekkelijk om als bedrijf/beheerder de waarheid een klein beetje te sturen. Mag je bijvoorbeeld een selectie maken in de berichten die te zien zijn?

Bij de Reclame Code Commissie speelde deze vraag. Op de site goudaankoop.nl zijn uitsluitend positieve reacties te vinden over het bedrijf (249 stuks). De toon is daarbij soms overdreven zoals: ‘Ben nog steeds een beetje trillerig van het hoge bedrag welke ik, tegen verwachting in, gekregen heb.’. Niet een van de recensies is negatief en dat is vreemd want klaagster heeft zelf een negatieve review geplaatst, maar die was na een week al weer verdwenen.
Volgens klaagster manipuleert het bedrijf de recensies. De recensies zijn allemaal in dezelfde stijl geschreven en nergens staat een spelfout. Volgens de adverteerder is zijn site gehackt in 2016 waardoor de referentiepagina niet meer werkt en hij hier ook niet meer bij kan komen. De voorzitter van de RCC acht dit hele verhaal onaannemelijk en gaat ervan uit dat de adverteerder de referenties zelf heeft opgesteld. Hierdoor wordt een vertekend beeld gegeven en dat is in strijd met de Nederlandse Reclame Code.

internet-online-branding



De laatste artikelen
Verhoging overheidstaksen rigoureuze wijziging systeem merkregistratie in Benelux
Opdracht tekening Sinterklaas en rechten
Puma en springende roofdieren
Gevecht om poezenmand
Niet iedere Tulp is van Ilja Gort
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus