Al decennia lang is de hardrockband Guns N’ Roses een gevestigde naam in de popmuziek. Die populariteit is nog niet tanende, gezien de 17 miljoen volgers op Facebook. De band heeft drie Amerikaanse merkregistraties GUNS N’ ROSES op haar naam, waaronder één voor kleding. Als in 2018 de Californische brouwerij Oskar Blues een bier op de markt brengt onder de naam Guns ‘N’ Rosé, samen met allerlei merchandising zoals petjes, stickers, bandana’s etc., maakt de band daartegen bezwaar.
De merkaanvraag wordt geweigerd, maar de brouwerij weigert de producten van de markt te halen (wil die blijven verkopen tot maart 2020). Reden voor de band om vorige maand een rechtszaak te starten in California. Consumenten kunnen denken dat het bier gelieerd is aan de band. Niet ongebruikelijk in de scène, gezien de link van bands als AC/DC, Deftones, Anthrax en Iron Maiden met alcoholische dranken. De zaak is net gestart, de brouwerij heeft nog niet gereageerd. Aanhaken bij bekende bands en brands lijkt aantrekkelijk, maar is in praktijk vaak erg gevaarlijk. (Bron beeld; stuk eiser USA)
merken
De laatste artikelen
Prada patroon – basaal en alledaags
The Bulldog eist terecht schade van Red Bull
Merkregistratie parfums Escobar in strijd met goede zeden
Abcor team opnieuw in de World Trademark Review 1000
Jan Smit – standaard hoofd?