Beeld weert merk EAU CROCO - Lacoste

Veel bedrijven laten hun bedrijfsnaam en merknamen alleen als woordmerk registreren. Vaak wordt er daarnaast ook nog een logo gebruikt. Als dit logo onderscheidend is en een belangrijke rol speelt in de communicatie, is het slim hier ook merkbescherming voor aan te vragen.

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft, naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. De consument zal naar het logo verwijzen als krokodil. Ook begripsmatig stemmen de tekens overeen (Croco is de Franse afkorting voor Crocodile). Gevolg: het nieuwe merk wekt verwarring met het oude logo en wordt daarom niet geregistreerd.

merken



De laatste artikelen
Spookfacturen 18 maanden cel
Witte Wieven zijn ook heksen
Max Verstappen tonnen schade?
AJAX.football – domeinnaamkaping en UDRP procedures
Belang van de .co.nl
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus