Monopoly – Drinkopoly- afbreuk reputatie bekend merk

Drinkopoly is een bijzonder bordspel. Het doel is drinken met vrienden. Het spel is telkens een unieke ervaring, ‘omdat je de vorige keer gewoon niet meer herinnert’. Ook het logo refereert hieraan. Hierop zien we een drinkend stel, waarvan een persoon laveloos op de grond ligt. Als voor het logo DRINKOPOLY Europese bescherming wordt aangevraagd, start Hasbro (de producent van Monopoly) een procedure hiertegen.

De Europese merkautoriteiten gaan mee met de stelling dat Monopoly een bekend merk is. Omdat beide merken eindigen met OPOLY, zal de consument de link leggen naar Monopoly. Het gebruik van het merk DRINKOPOLY doet tevens afbreuk aan de reputatie van het bekende merk. Een spel dat juist ‘Misbruik’ van drank aanmoedigt, past niet bij het zorgvuldig opgebouwde imago. Gevolg: de aanvraag wordt geweigerd (maar het spel is nog wel gewoon te koop online).

merken



De laatste artikelen
Appels met peren vergelijken - aanhaken bij bekend merk
VidaGra lustopwekkend of misselijkmakend - kielzogvaren bij bekend merk
De mannelijkheid van Jan Kooijman - klagen bij de Reclame Code Commissie
Loods5 een kringloopwinkel?
Testarossa vogelvrij? Normaal gebruik van een merk - bekend merk
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus