Merkennieuws

Washington Redskins deel 2

Al jaren strijden mensen tegen de naam WASHINGTON REDSKINS. In 1993 stelde het National Congress of American Indians dat de clubnaam denigrerend en racistisch is voor indianen. Om die reden werd in 2014 het verzoek om diverse Redskins merken door te halen gehonoreerd. Echter, de eigenaar van de club, Dan Snyder, wilde van geen naamswijziging weten. » merkregistratie

Milka slaat mis – Ritter Sport geldig vormmerk

In de chocoladebranche zijn (voor de consument) vormmerken niet ongebruikelijk. Denk aan de driehoek van Toblerone, de ongelijk verdeelde blokken van Tony Chocolonely en de KitKatreep. Ritter Sport maakt sinds 1932 vierkante repen: een klein vierkant stukje chocola dat precies in een sportjas past zonder te breken. Een succesproduct en om navolging tegen te gaan, laat het bedrijf in 1993 de vorm van de verpakking als merk vastleggen. » merkregistratie

Brexit - belangrijkste aandachtspunten - Part 6

Alhoel er nog steeds druk overleg is tussen de EU en de Britse regering, lijkt het er nu toch echt op, dat we serieus rekening moeten houden met een harde Brexit per 1 januari 2021.Tijd voor een nieuw overzicht met de belangrijkste aandachtspunten. Waar op te letten en wat nu alvast te doen. » merkregistratie

Merkbescherming in Maleisië via Internationale Registratie

Na Brazilië (afgelopen najaar) is het sinds 27 december ook mogelijk om voor Maleisië merkbescherming te gaan claimen via de Internationale Registratie. Het is via de Internationale Registratie vrij goedkoop en makkelijk om bescherming te claimen in veel landen buiten de Europese Unie. Inmiddels zijn 122 landen aangesloten bij dit verdrag. Naast het feit dat de aanvraagkosten een stuk lager zijn, zijn de kosten om de rechten in stand te houden een stuk aantrekkelijker. » merkregistratie

Vegan Butcher – belang registratie logo

Veel bedrijven gebruiken (semi-)beschrijvende merken. Het voordeel hiervan is, dat het merk direct duidelijk maakt waar het product of de dienst voor staat. Nadeel is wel dat dergelijke merken vaak niet geaccepteerd worden als woordmerk. Waarom is het dan wel van belang het merk te laten registreren als logo? » merkregistratie
pagina 1
Onze klanten
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?