Veel ondernemers die zich vóór de huidige crisis weinig zorgen hoefden te maken, verkeren nu ineens in onzekere tijden. Hoe komt de onderneming de crisis door? Dit terwijl de onderneming prima liep, financieel gezond was en het businessplan gewoon goed was. Zo goed zelfs dat de onderneming na de crisis, als de omstandigheden weer normaal worden, zonder problemen zou kunnen voortbestaan. »overige-algemeen
Dit voorjaar is deel 6 verschenen van de eBook serie IE in Bedrijf, waar wij als co-auteur aan meeschrijven. Dit keer behandelen we het onderwerp Inbreuk op IE rechten. In dit bijna 300 pagina’s tellende deel behandelen we inbreukvraagstukken vanuit verschillende perspectieven. Wat te doen bij consumentenproducten (in de meubelbranche en de fashionindustrie), de kunstwereld (schilderijen en architectuur), de fotografiebranche en de reclame-industrie. »overige-algemeen
Afgelopen maand zijn de mondelinge examens afgenomen in het kader van de Beroepsopleiding Benelux merken- en modellengemachtigden. Dit examen is het sluitstuk van de tweejarige opleiding. Het behalen van dit diploma is een van de vereisten waaraan een kandidaat moet voldoen om het BMM-keurmerk te mogen voeren. Abcor collega Jos van der Linden volgde afgelopen twee jaar deze opleiding. Van de 22 kandidaten waarmee de cursus in 2018 van start ging, mochten er 16 personen opgaan voor dit mondeling examen. Drie hiervan haalden het examen niet. Jos behoorde met zijn 7,5 tot een van de besten die dit jaar zijn geslaagd voor dit mondelinge examen. »overige-algemeen
Bedrijven proberen via Intellectuele Eigendomsrechten zoals merkrechten, modelrechten en octrooirechten een monopoly te krijgen op de verhandeling van hun producten en diensten. Wat zijn de gevolgen van een mogelijke Brexit eind oktober? Vervallen dan al deze rechten? Worden bedrijven (in bijvoorbeeld Nederland) dan rechteloos in de UK? Kunnen bedrijven uit de UK probleemloos vergelijkbare merkproducten gaan verhandelen op het Europese continent? Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC-kranten. »overige-algemeen
Deze zomer is Sezen Sumer het team van Abcor komen verstevigen als merkenassistent. Dit is een vervolg op haar scriptie, die zij bij ons schreef over de problemen die zijn ontstaan door de invoering van het certificeringsmerk en de gevolgen hiervan voor reeds geregistreerde merken die nu opeens (deels) doorgehaald kunnen worden. In samenwerking met Hogeschool Leiden verschijnt hiervan binnenkort een publicatie, die ook op onze website te lezen is. »overige-algemeen
Henny Rietkerk Compra BV - domainnames, apps en website design
"Abcor heeft een geweldig team van professionals. Met verstand van zaken en dat met een marketing gevoel."
Melanie Bauer Mecy 2 bv - Gangster energy drinks
"De samenwerking met Abcor is top, dit doormiddel van een goede communicatie die er is via telefoon en/of email. Gangster energy 😄"
Martin de Waal AIRMADE air solutions - airconditioning en klimaat control apparatuur
"Abcor denkt mee met de klant en geeft vakkundig advies. Een hele prettige samenwerking !"
Alex Duindam Kwekerij Piet Vijverberg - kwekerij gespecialiseerd in Phalaenopsis en Dracaena
"Onze jarenlange partner op merken(recht) gebied is Abcor, wij kweken planten en die groeien en bloeien altijd door. Star Quality by 5 is ons merk voor onze 5 sterren kwaliteit, dit merk en onze kwaliteit is hetgeen wat ons van de rest onderscheid."
Loes Vrij Fashion designer
"Betrokkenheid, punctualiteit en oog voor de wensen van de klant’ , je ie-zaken zijn bij Abcor in goede handen."
Enzo Knol Knol Power - vlogger- influencer
"Het fijne aan Abcor is dat ze pro-actief zijn. Ze hebben voor mij een voorstel gemaakt hoe ik het beste kan anticiperen op de situatie dat een ander mijn naam en Knolpower merk misbruikt. Dat meedenken, ook buiten de standaard kaders, vind ik super t"
Warmako
"Platform voor huisdier producten waaronder CleoCat, Dogr, District70, Geen Fields Rebel Petz"
Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?