Merkennieuws

Merkjuristen Abcor uitgeroepen als IP experts in Nederland 2019

Afgelopen maand zijn de merken- en modellenjuristen van Abcor uitgeroepen tot Nederlandse experts op het gebied van Intellectuele eigendom. De week begon al plezierig met de nominate voor Trademark Law firm of the year in Nederland. Een fantastische vervolg stap na de benoeming vorig jaar (van beste Trademark  LAw firm of the Netherlands). Wij bedanken hierbij al onze klanten en internationale collega's voor de nominaties van dit jaar. » overige-algemeen

Gratis eBook IE in bedrijf deel 5 - Online

Na deel 1 (merken), deel 2 (ideebescherming), deel 3 (vormgeving en design)en deel 4 (reclame) is dit voorjaar deel 5 gelanceerd (online) van de eBook serie IE in Bedrijf, waar wij als co-auteur aan meeschrijven. » overige-algemeen

Spookfacturen- boefjes in de bak

Spookfacturen blijven een onuitroeibaar kwaad in ons vakgebied. Niet alleen in Nederland maar in heel Europa steekt dit kwaad de kop op. Belangrijk is wel, dat bedrijven zich melden als zij erin trappen (bij bijvoorbeeld de nationale fraude helpdeks info@fraudehelpdesk.nl). Pas dan wordt voor iedereen duidelijk hoe groot de schade werkelijk is. Gelukkig wordt er af en toe ook een succesje geboekt. » overige-algemeen

Mirjam de Werd en Frank Schouten nieuw bij Abcor

Per 1 april zijn Mirjam de Werd en Frank Schouten het team in Leiden komen versterken. Mirjam de Werd is haar carrière begonnen bij een merkenbureau, waarna zij overstapte naar de industrie. Zij heeft zeven jaar in-house gewerkt bij Danone (beheer IP portfolio AsiaPacific) en daarna twee jaar als in-house IP Legal Counsel bij TV Entertainment Reality Network (nieuwe Tv-zender). Frank heeft de afgelopen vijftien jaar gewerkt bij diverse grotere en kleine merkenkantoren (waaronder VO Patents & Trademarks/ Houthoff Buruma Amsterdam/ Merkenbureau Keesom & Hendriks). » overige-algemeen

Gratis eBook IE in bedrijf deel 4 - Reclame

Na deel 1 (naamcreatie), deel 2 (ideebescherming) en deel 3 (vormgeving en design) is dit voorjaar deel 4 gelanceerd (reclame) van de eBook serie IE in Bedrijf, waar wij als co-auteur aan meeschrijven. We staan in dit deel stil bij de regels over misleidende en vergelijkende reclame, het gebruik van andermans merk in reclame, portretten en BN'ers, online reclame en ambush marketing. De werkgids is gemaakt voor niet IE-juristen, designers en MKB-ondernemers. Het boek is in hard copy te koop bij BOL.COM, maar ook GRATIS te downloaden via de website www.ie-inbedrijf.nl. » overige-algemeen
pagina 1
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus