Abcor team opnieuw in de World Trademark Review 1000

De start van een nieuw jaar, is vaak ook de start van nieuwe rankings van merkenbureaus wereldwijd. Een paar van deze rankings zijn voor ons wel belangrijk omdat die gedaan worden door objectieve kantoren en de ranking niet te koop is.

 

De ranking wordt gebaseerd op interviews met klanten en bedrijven waarmee wij werken. Een van de meest belangrijke rankings is de WTR1000. Een jaarlijkse wereldwijde ranking gebaseerd op een onafhankelijk onderzoekdoor een objectief team met feedback van onze klanten.

Wij zijn dan ook bijzonder blij dat ook dit jaar Abcor weer wordt vermeld als een van de beste merkenbureaus in de Benelux, met individuele aanbevelingen voor Mirjam de Werd, Monique Granneman en ondergetekende. Dank daarvoor aan al onze klanten. Het WTR1000 juryrapport is dit jaar zo bijzonder dat we dit graag delen met onze klanten:

“ABCOR is the definition of innovation. The team is client focused, pragmatic and up to date on all relevant market trends.” The group provides a wonderfully flexible service to a diverse clientele and has all aspects of protection on lock, navigating the trademark realm astutely. Theo-Willem van Leeuwen anchors the practice from the Netherlands. He gives peace of mind to patrons, thanks to his decades of experience and currently sits as [past] president of the Benelux Association for Trademark and Design Law. Mirjam de Werd has in-house experience at a leading multinational company on her résumé and is completely in sync and finely attuned to the business goals of her following. Former Novagraaf attorney Monique Granneman joined the team in August 2023 and does a neat job of tailoring her communication style and advice to meet the needs of each client."

overige-algemeen



De laatste artikelen
Belang merkregistratie logo
Lego poppetje geldig vormmerk
DJ Djoko moet naam wijzigen
Rituals te koop bij The Body Shop?
Misleidende duurzaamheidsclaims Primark
Onze klanten
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz: beschermingsomvang van een verwijzende handelsnaam

Ondernemer A start in 2018 een nieuw bedrijf onder de naam Mobility Next en “myrefurbishedcar.nl”. Beide handelsnamen worden ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK). Tevens wordt op 20 september 2018 de domeinnaam vastgelegd. Het bedrijf, gevestigd in Houten, biedt gebruikte, maar nog vrij nieuwe auto’s aan. De kwaliteit van deze middenklasse auto’s is vergelijkbaar met een nieuwe auto. Het gaat om duurdere occasions van net een paar jaar oud. Op 5 maart 2021 wordt de nieuwe website gelanceerd waar het bedrijf zich ook presenteert onder de naam MRCar. Die naam wordt niet ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Ondernemer B registreert op 10 mei 2021 de domeinnaam en laat de handelsnaam inschrijven bij de KvK. Dit bedrijf, gevestigd in Berlicum, verkoopt veel oudere, goedkope gebruikte auto’s. Ondernemer A stelt dat ondernemer B met de naam MRCARS inbreuk maakt op haar oudere handelsnaam MRCar. Eis: ondernemer B moet binnen 4 weken ieder gebruik van de naam MRCARS stoppen. Niet alleen de handelsnaam moet wijzigen, ook de website, het briefpapier, reclame, visitekaartjes et cetera. Daarnaast moet ondernemer B alle proceskosten betalen. Ondernemer B betwist dit. Hij stelt dat Ondernemer A geen handelsnaamrechten heeft op de naam MRCar. De naam staat namelijk niet ingeschreven bij de KvK. Op de website presenteert ondernemer A zich onder de naam My Refurbished Car. Daarnaast is de naam MRCar beschrijvend (heeft het weinig tot geen onderscheidend vermogen) en geeft het dus geen bescherming. Gelet op het totaal andere productaanbod (goedkope oude auto’s versus dure vrijwel nieuwe auto’s) en de andere regio (Houten en Berlicum liggen 50 km van elkaar) is er geen kans op verwarring. De eis moet worden afgewezen. Wie krijgt gelijk en waarom?