Buro Blanchard gaat samenwerken met merkenbureau Abcor

Om de beschikbaarheid voor en ondersteuning van zijn klanten nu en in de toekomst te borgen, heeft Buro Blanchard besloten de samenwerking met merkenbureau Abcor te formaliseren.

 

Buro Blanchard en Abcor werken al enige jaren samen. Niet geheel verwonderlijk want Frans Blanchard en Theo-Willem van Leeuwen, oprichter en eigenaar van Abcor, kennen elkaar al sinds de jaren 90 vanuit de reclamewereld.

Buro Blanchard. Frans Blanchard is Buro Blanchard in 2011 begonnen. Met zijn 30 jaar ervaring in de media en reclamebranche, richt Buro Blanchard zich daarom vooral op juridische ondersteuning in de creatieve industrie. Naast contractuele afspraken, reclamerecht en auteursrecht spelen daarbij het merken- en modellenrecht een grote rol.
Gezien de vergaande specialisatie op met name het gebied van het merken- en modellenrecht is er de afgelopen jaren een nauwe samenwerking gegroeid met Abcor.

Abcor is opgericht in 2007 en inmiddels uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende nieuwe merkenkantoren in de Benelux. Abcor heeft de ambitie zijn klanten te ontzorgen en werkt voor zowel MKB bedrijven als internationale klanten.

Abcor is een full service merkenbureau, waarbij niet alleen aandacht is voor portfoliomanagement, maar waar klanten ook terecht kunnen voor aanvullend advies op het gebied van brand management (welke rechten te claimen en hoe deze te claimen), advies in het kader van kwesties/ merkinbreuken (als dan niet online) en advies op aanpalende gebieden zoals misleidende/ vergelijkende reclame, bescherming vormgeving et cetera. Het team van Abcor bestaat uit 10 personen waaronder 4 Europese gemachtigde/ Benelux keurmerk juristen.

Abcor registreert en handhaaft wereldwijd IP rechten (waaronder merken en modellen) voor haar klanten. Afgelopen jaren is het kantoor opgenomen in diverse wereldwijde rankings als een van de toonaangevende merkkantoren in de Benelux (door onder andere WTR1000 en IP Stars). Vanaf 1 juli 2022 is Abcor in de registers de nieuwe gemachtigde van de klanten van Buro Blanchard.

 

 

overige-algemeen

De laatste artikelen
PUMA logo PUMN: zoek de verschillen
Verbod nepreviews
NFT: merkregistratie in de metaverse
Volkswagen blokt cult camper
Adidas: blote borsten en sportbh’s
Onze klanten
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over modellenrechten

Eiser verkoopt online haar kinderfietsen. Om haar rechten te beschermen heeft het bedrijf het design van deze fietsen vastgelegd als Uniemodel. Via een meervoudig model registreert het bedrijf in een keer 10 nieuwe uitvoeringen van haar kinderfietsen als Uniemodel. Als Gedaagde met een vergelijkbare fiets komt, volgt er een procedure. Eiser stelt onder andere inbreuk op haar modelrechten. Gedaagde stelt dat dit niet zo is. Een model moet nieuw zijn en eigen karakter hebben. Gedaagde stelt dat het model niet nieuw is omdat er diverse fietsen al stukjes te vinden zijn van dit model. Eigenlijk zijn de fietsen van gedaagde een combinatie hiervan, dus om die reden hebben de fietsen geen eigen karakter. De modellen zijn volgens gedaagde dan ook nietig. Mochten de modellen van eiser geldig zijn, dan wijkt zijn fiets voldoende af. Gedaagde stelt namelijk dat eiser in het meervoudige model bescherming heeft gevraagd voor min of meer gelijkende modellen. Blijkbaar vindt eiser dat deze modellen van elkaar afwijken om een andere algemene indruk te wekken. De fietsen van gedaagde wijken net zoveel af, dus wekken dan ook een andere algemene indruk (het zogenaamde tangwerking argument). Wie heeft er gelijk, zijn de fietsen van eiser een geldig model ondanks dat het bestaat uit al bekende aspecten uit allerlei fietsen en/of wijkt het model van gedaagde voldoende af en kan gedaagde een beroep doen op de tangwerking in verban met het meervoudig model?