Louis Keijzer slaagt met vlag en wimpel voor BBMM examen

In januari zijn de mondelinge examens afgenomen als onderdeel van de Beroepsopleiding Benelux merken- en modellengemachtigden. Dit examen markeert het hoogtepunt van de tweejarige opleiding. Dit jaar zijn er 15 kandidaten uit België en Nederland geëxamineerd. Onze collega Louis Keijzer heeft dit bijzonder goed gedaan. Niet alleen Louis maar ook wij zijn dan ook bijzonder trotst dat hij als beste Nederlander voor dit praktijkexamen is geslaagd.

 

Thrilled to share that I've successfully completed my two-year Professional Education for Benelux and EU Trademark and Design Attorneys (BBMM), after achieving a score of 9 at the final oral exam. Ready to apply my enhanced knowledge and skills in the field. Grateful for the learning journey and excited for the next chapter as a Certified EU and Benelux Trademark and Design Attorney at Abcor!

Het behalen van dit diploma is een essentiële voorwaarde voor het verkrijgen van het BMM-keurmerk. De Benelux Stichting Beroepsopleiding Merken- en Modellengemachtigde (BBMM) is verantwoordelijk voor het verzorgen van deze tweejarige opleiding. Toelating tot de opleiding is beperkt tot kandidaten met voldoende relevante werkervaring.

Het eerste jaar van de studie legt voornamelijk de nadruk op theoretische aspecten, terwijl het tweede jaar zich meer richt op praktische vaardigheden. Beide jaren worden afgesloten met een examen, waarvoor kandidaten moeten slagen. Na succesvolle afronding van het examen kunnen kandidaten met minimaal drie jaar relevante werkervaring het BMM-keurmerk aanvragen, op voorwaarde dat zij tevens beschikken over voldoende aantoonbare werkervaring. Met het halen van dit examen is Louis de 5de Europese Merkengemachtigde bij Abcor.

overige-algemeen



De laatste artikelen
Belang merkregistratie logo
Lego poppetje geldig vormmerk
DJ Djoko moet naam wijzigen
Rituals te koop bij The Body Shop?
Misleidende duurzaamheidsclaims Primark
Onze klanten
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz: beschermingsomvang van een verwijzende handelsnaam

Ondernemer A start in 2018 een nieuw bedrijf onder de naam Mobility Next en “myrefurbishedcar.nl”. Beide handelsnamen worden ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK). Tevens wordt op 20 september 2018 de domeinnaam vastgelegd. Het bedrijf, gevestigd in Houten, biedt gebruikte, maar nog vrij nieuwe auto’s aan. De kwaliteit van deze middenklasse auto’s is vergelijkbaar met een nieuwe auto. Het gaat om duurdere occasions van net een paar jaar oud. Op 5 maart 2021 wordt de nieuwe website gelanceerd waar het bedrijf zich ook presenteert onder de naam MRCar. Die naam wordt niet ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Ondernemer B registreert op 10 mei 2021 de domeinnaam en laat de handelsnaam inschrijven bij de KvK. Dit bedrijf, gevestigd in Berlicum, verkoopt veel oudere, goedkope gebruikte auto’s. Ondernemer A stelt dat ondernemer B met de naam MRCARS inbreuk maakt op haar oudere handelsnaam MRCar. Eis: ondernemer B moet binnen 4 weken ieder gebruik van de naam MRCARS stoppen. Niet alleen de handelsnaam moet wijzigen, ook de website, het briefpapier, reclame, visitekaartjes et cetera. Daarnaast moet ondernemer B alle proceskosten betalen. Ondernemer B betwist dit. Hij stelt dat Ondernemer A geen handelsnaamrechten heeft op de naam MRCar. De naam staat namelijk niet ingeschreven bij de KvK. Op de website presenteert ondernemer A zich onder de naam My Refurbished Car. Daarnaast is de naam MRCar beschrijvend (heeft het weinig tot geen onderscheidend vermogen) en geeft het dus geen bescherming. Gelet op het totaal andere productaanbod (goedkope oude auto’s versus dure vrijwel nieuwe auto’s) en de andere regio (Houten en Berlicum liggen 50 km van elkaar) is er geen kans op verwarring. De eis moet worden afgewezen. Wie krijgt gelijk en waarom?