Merkennieuws

Goudaankoop.nl manipulatie reviews

Positieve reviews zijn van groot belang. Om die reden lijkt het aantrekkelijk om als bedrijf/beheerder de waarheid een klein beetje te sturen. Mag je bijvoorbeeld een selectie maken in de berichten die te zien zijn? » internet-online-branding

Suitsupply – in strijd met goede smaak?

In de nieuwe billboard campagne van Suitsupply zien we een man in pak die zijn hand legt op de borst van een andere man en in de andere uiting twee zoenende mannen. De reacties die de campagne oproept, doet denken aan de wereldberoemde reclame campagnes van Benetton met Oliviero Toscani. Op haar website geeft Suitsupply een statement die dit onderstreept. 'The Suitsupply spring ad campaign celebrates individuality and love. At Suitsupply, everyone can find their perfect fit, in clothing and in life, and we mean everyone. This is true to our brand and our culture. We are proud of who and what we stand stand for.´ Het zal mij niet verbazen als deze campagne wereldwijde de nodige prijzen binnensleept. » reclamerecht

Einde Crocs modelbescherming

De vormgeving van een product is te claimen met een modelrecht. Er gelden daarvoor wel twee eisen. Het model moet nieuw zijn en eigen karakter hebben. Die nieuwheid is vaak een probleem. Bij de lancering is namelijk nog niet direct duidelijk of het product een succes wordt. Daarom kan in de EU tot 12 maanden na de eerste openbaarmaking alsnog een mode worden aangevraagd, maar die deadline is wel keihard. » modellenrecht

Gratis eBook IE in bedrijf deel 5 - Online

Na deel 1 (merken), deel 2 (ideebescherming), deel 3 (vormgeving en design)en deel 4 (reclame) is dit voorjaar deel 5 gelanceerd (online) van de eBook serie IE in Bedrijf, waar wij als co-auteur aan meeschrijven. » overige-algemeen

Drank en horeca soortgelijk

Bedrijven kunnen tegen een nieuw merk bezwaar maken als de merken overeenstemmend zijn. Het nieuwe merk moet daarnaast wel aangevraagd zijn voor identieke dan wel soortgelijke of complementaire producten. Gaat het om totaal andere producten dan kan daar vaak geen bezwaar tegen gemaakt worden. Om die reden zijn er bijvoorbeeld diverse bedrijven die het merk AJAX gebruiken. Naast de voetbalclub, is het een merk voor schoonmaakmiddelen en brandblussers. Maar die soortgelijkheid, hoe ver strekt die zich? » merken
pagina>0): ?> « Vorige
pagina 2
total > $this->pagina): ?> Volgende »
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus