Merkennieuws

IJs en softdrink soortgelijk?Unleash the beast - Unilever vs Monster

Unilever registreert het merk RELEASE THE BEAST voor de nieuwe Magnum (ijsjes) campagne. Het merk wordt aangevraagd voor o.a. ijs en waterijs. Monster maakt hiertegen bezwaar op basis van haar woordmerk UNLEASH THE BEAST uit 2011 voor alcoholvrije dranken. Het BBIE wijst de oppositie af omdat de waren niet soortgelijk zijn. Monster gaat tegen deze uitspraak in beroep bij het Hof en met succes. » merken

BALR – bestrijding namaak en informatie over toeleverancier

BALR is het modieuze nieuwe kledingmerk (start 2013) van drie Nederlandse profvoetballers. De kleding is bekend om zijn witte/zwarte T-shirts met de opdruk BALR. Het merk is in 2015 geregistreerd voor een breed scala aan producten. In februari krijgt BALR een tip binnen dat er mogelijk namaak kleding wordt verkocht. » merken

Goedkoper merkbescherming in Thailand

Via de route van de Internationale registratie is het mogelijk om vrij goedkoop bescherming te claimen in het buitenland. Inmiddels zijn bijna 100 lidstaten hierbij aangesloten. De laatste nieuwe loot aan deze stam is Thailand. » merkregistratie

Vloggen over gratis Botox behandeling - Reclamecode Social Media

Mascha Feoktistova is een bekende vlogger (haar Beautygloss heeft ruim 500.00 volgers). Op YouTube plaatst ze een videoverslag over haar Botox behandeling. Eerst zegt Mascha dat ze die haarzelf cadeau wilt doen, maar op het eind zegt ze: “Ik zei Jani [de arts] van alle mensen, als ik het zou doen dan zou ik het bij jou doen, hij is gewoon best-of-the-best, docters.inc is heel professioneel… ik heb het uiteindelijk van hem cadeau gekregen, super lief, maar was niet verder afgesproken.” De film is uitsluitend op YouTube te zien en onder de video staat een tekst dat Mascha de behandeling uiteindelijk cadeau heeft gekregen. Er volgt een klacht. » social-media

Inbreuk op Scotch & Soda donsjas - auteursrecht of modellenrecht

Scotch & Soda brengt sinds 2012 donsjassen op de markt. Als Esprit in 2015 een vergelijkbare jas lanceert in een aantal EU-landen, maakt Scotch hiertegen bezwaar op basis van haar auteursrecht (er is geen EU-modelregistratie aangevraagd). Esprit stopt met de verkoop in Nederland, is bereid een schadevergoeding te betalen voor de verkoop in Nederland, maar niet voor heel Europa. » auteursrecht
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus