Merkennieuws

Coca Cola Twitter #merkregistraties

Social media wordt steeds belangrijker in communicatie. Sommige bedrijven anticiperen hierop. Zo heeft Coca Cola (met 2 miljoen volgers op Twitter) recent twee merkaanvragen ingediend voor haar slogans in combinatie met een hashtag: ‘#cokecanpics’ en ‘#smilewithacoke’. » social-media

Reclamecode Social Media

Bedrijven besteden een steeds groter deel van hun marketingbudget aan Social Media campagnes. Het nadeel hiervan is, dat het voor gebruikers niet altijd even duidelijk is wie de afzender is. Op 1 januari is daarom de nieuwe Reclamecode Social Media in werking getreden. Doel ervan is transparantie te bevorderen in Social Media.  » social-media

Sociale Media- Koninklijk Huis. Nep Twitter accounts, koningsdag niet geclaimd door RvD

Zoals we weten, is het aanvragen van een Twitteraccount met andermans naam in Nederland niet strafbaar. Omdat Twitter (maar ook andere social media, zoals Facebook) de identiteit en persoons-gegevens van de aanvrager (om privacy redenen) niet vrijgeeft, is hier weinig tegen te doen. » social-media

Pinterest – de nieuwste hype in social network land- hoe om te gaan met gekaapte Pinterestaccounts

Pinterest is de nieuwste sensatie op het gebied van social networks. De site is gelanceerd in maart 2010 en sinds de lancering van de app is het aantal gebruikers explosief gegroeid. Afgelopen week is het gebruik van de site gegroeid naar 4 miljoen bezoekers per dag. De site is een soort visueel prikbord en er zijn moodboards te vinden op allerlei gebieden: van mode, koken, religie, maar ook van bedrijven, dus informatie, maar dan vooral visueel. Maar hoe springen bedrijven in op deze nieuwe ontwikkelingen en wat te doen als het account (dat overeenkomt met jouw belangrijkste brand) al is geregistreerd door een derde? » social-media

Lekkere rel tussen Hyves en Facebook – bekend merk - online merk gebruik

Afgelopen week is Nederland weer een lekkere rel rijker. Dit keer speelt het allemaal om de vraag of Hyves wel of niet probeert mee liften op de bekendheid van de concurrent Facebook. Hyves gebruikt namelijk in de URL het merk FACEBOOK. Hierdoor zouden de vermeldingen een hogere ranking krijgen bij Google (dus meer traffic). Toeval roept Hyves, zwak verweer of onzin roepen anderen. » social-media
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus