Diensten

Merkregistratie

Merkregistratie, informatie over registratie van merken, logo's, slagzinnen, verpakkingen, bijzonder vormen van producten, kleuren, geuren, filmpjes en alle andere herkenningstekens van een bedrijf. »

Merkonderzoek

Merkonderzoek, het belang van onderzoek, check internet, noodzaak onderzoek in registers naar visueel, auditief of begripsmatig overeenstemmende merken en oudere handelsnamen. »

Merkinbreuk, merkkwesties en opposities

Belang van tijdig actie bij merkinbreuk, merkkwesties en opposities. Voorkom omzetverlies en goodwillvernietiging. Laat klanten niet omleiden naar alternatieve producten en voorkom foute associaties in de markt bij de consument. Benelux autoriteiten zijn passief en checken niet zelf het merkenregister om te zien of er mogelijk een ouder merk bestaat, dit is de taak van de merkhouder. »

Modelregistratie

Belang en de voordelen van modelregistratie. Bescherming vormgeving en design, waardecreatie bij productontwikkeling. makkelijker rechten te claimen en te bewijzen, betere positie bij licenties. »

Domeinnamen

Domeinnaam registratie, bewaking, aanvragen nieuwe extensies, beheer domeinnaamportefeuille, strategisch advies wat wel en wat niet registreren en waar tegenop treden. »

Internet online branding social media

Strategie, online branding, hoe om te gaan met domeinnaamkaping, typosquatting, online counterfeit, namaakbestrijding online »

Merkbewaking

Belang van merkbewaking. Tijdig optreden tegen overeenstemmende merken, voeren Benelux en Europese opposities, sommaties, stoppen overeenstemmende merken »

Goodwill bedrijfs/IE-check

Goodwill bescherming, goodwill check, due dilligence, ontstaan van intellectuele eigendomsrechten, licenties, distributieovereenkomsten, merken, modellen, octrooien, designs, reclame, social media accounts »

Auteursrecht en reclamerecht

auteursrecht reclamerecht wat mag wel in de parodie, portretrecht en verzilverbare populariteit, bescherming persoonlijke levenssfeer, privacy »

Octrooien

Octrooien, juridische eisen, technisch karakter, uitvindingen die nieuw en innovatief zijn. Wanneer en waar registreren? Hoe te vernieuwen, instandhoudingstaksen. Schrijven van een goede octrooiaanvraag. »

Detachering - tijdelijke ondersteuning

Detachering - tijdelijke ondersteuning bij zwangerschapsverlof, in het kader van due dilligence, overname en integratie IE-portefeuilles »
Onze klanten
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over modellenrechten

Eiser verkoopt online haar kinderfietsen. Om haar rechten te beschermen heeft het bedrijf het design van deze fietsen vastgelegd als Uniemodel. Via een meervoudig model registreert het bedrijf in een keer 10 nieuwe uitvoeringen van haar kinderfietsen als Uniemodel. Als Gedaagde met een vergelijkbare fiets komt, volgt er een procedure. Eiser stelt onder andere inbreuk op haar modelrechten. Gedaagde stelt dat dit niet zo is. Een model moet nieuw zijn en eigen karakter hebben. Gedaagde stelt dat het model niet nieuw is omdat er diverse fietsen al stukjes te vinden zijn van dit model. Eigenlijk zijn de fietsen van gedaagde een combinatie hiervan, dus om die reden hebben de fietsen geen eigen karakter. De modellen zijn volgens gedaagde dan ook nietig. Mochten de modellen van eiser geldig zijn, dan wijkt zijn fiets voldoende af. Gedaagde stelt namelijk dat eiser in het meervoudige model bescherming heeft gevraagd voor min of meer gelijkende modellen. Blijkbaar vindt eiser dat deze modellen van elkaar afwijken om een andere algemene indruk te wekken. De fietsen van gedaagde wijken net zoveel af, dus wekken dan ook een andere algemene indruk (het zogenaamde tangwerking argument). Wie heeft er gelijk, zijn de fietsen van eiser een geldig model ondanks dat het bestaat uit al bekende aspecten uit allerlei fietsen en/of wijkt het model van gedaagde voldoende af en kan gedaagde een beroep doen op de tangwerking in verban met het meervoudig model?