Merkennieuws

Belang registratie logo’s - Diesel logo

Diesel heeft in 1999 de aparte D van Diesel laten registreren als EU merk voor kleding. Als Sprinter megacentros bescherming aanvraagt in de EU voor ander D-logo voor kleding maakt Diesel hiertegen bezwaar. In eerste instantie wijzen de Europese merkautoriteiten de oppositie af. Belangrijkste argument: in het logo van Sprinter ziet de consument geen D maar een basale geometrische vorm. Gevolg: de merken lijken visueel, auditief en begripsmatig niet op elkaar. » merkregistratie

De voor- en nadelen van beschrijvende handelsnamen en merken, webcamsex.nl

Veel bedrijven maken gebruik van een beschrijvende naam. Hetzij als bedrijfsnaam, hetzij als merk voor hun producten. Het grote voordeel van zo’n beschrijvende naam is, dat de consument direct weet wat er te koop is. Een beschrijvende naam heeft echter wel een (groot) nadeel. De naam is vrijwel niet te claimen door het bedrijf. Als een concurrent een vrijwel identieke naam gaat gebruiken, mag dit dan en waar ligt de grens? En hoe hier het best op te anticiperen. Dit artikel is tevens verschenen in de weekendbijlage van de HDC-kranten. » handelsnamen

IJs en softdrink soortgelijk?Unleash the beast - Unilever vs Monster

Unilever registreert het merk RELEASE THE BEAST voor de nieuwe Magnum (ijsjes) campagne. Het merk wordt aangevraagd voor o.a. ijs en waterijs. Monster maakt hiertegen bezwaar op basis van haar woordmerk UNLEASH THE BEAST uit 2011 voor alcoholvrije dranken. Het BBIE wijst de oppositie af omdat de waren niet soortgelijk zijn. Monster gaat tegen deze uitspraak in beroep bij het Hof en met succes. » merken

BALR – bestrijding namaak en informatie over toeleverancier

BALR is het modieuze nieuwe kledingmerk (start 2013) van drie Nederlandse profvoetballers. De kleding is bekend om zijn witte/zwarte T-shirts met de opdruk BALR. Het merk is in 2015 geregistreerd voor een breed scala aan producten. In februari krijgt BALR een tip binnen dat er mogelijk namaak kleding wordt verkocht. » merken

Goedkoper merkbescherming in Thailand

Via de route van de Internationale registratie is het mogelijk om vrij goedkoop bescherming te claimen in het buitenland. Inmiddels zijn bijna 100 lidstaten hierbij aangesloten. De laatste nieuwe loot aan deze stam is Thailand. » merkregistratie
pagina 1
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus