Merkennieuws

Klinsmann–Panini: 2-1

Als Jürgen Klinsmann een afbeelding van zijn omhaal in de wedstrijd tegen Bayern München als logo aanvraagt voor drukwerk, kleding en bier, maakt Panini daartegen bezwaar. » merken

Het belang van erkenning

Samenvattend wil ik jullie meegeven dat door de toenemende aandacht voor IP rechten, het inmiddels in het bedrijfsleven wel duidelijk is dat IP bescherming een essentiële factor is voor het aanjagen en stimuleren van innovatie binnen bedrijven en voor het voortbestaan van bedrijven.Echter, niet altijd is even duidelijk dat het hier wel om een heel specialistisch vak gaat. Er moet daarom erkenning/ bewustwording komen dat de mensen die hierin werken specialisten zijn. Daarnaast moeten wij ons zelf realiseren dat personeel alleen tot volle bloei kan komen als zij 100% zichzelf kan en mag zijn.Juist richting het MKB ligt er een mooie kans om de BMM goed op de kaart te zetten. Daar moet men zich gaan realiseren dat een BMM lid staat voor kwaliteit, dat het BMM lidmaatschap een waarborg is om het kaf van het koren te kunnen scheiden.Weet dat ik aan dat proces de komende twee jaar graag sturing wil geven in mijn rol als voorzitter.Ik wens ik iedereen een bijzondere fijne dag toe en kijk uit naar de toekomst. (Acceptatiespeech BMM voorzitterschap uitgesproken d.d. 25 maart 2021.) » overige-algemeen

Abcor nieuwkomer in de WTR1000

Ieder jaar zijn er weer vele rankings van merkenbureaus. Belangrijk natuurlijk voor ons als kantoor. Zeker als het gaat om een onafhankelijke beoordeling door klanten. We zijn dan ook super blij dat we dit jaar als een van de weinige nieuwkomers staan opgenomen in de lijst van meest toonaangevende bedrijven in de Benelux van de WTR1000. En dat met lovende citaten van onze klanten! » overige-algemeen

Afwasborstels met vrouwelijke vormen

Casa Vigar ontwerpt allerlei huishoudelijke producten, waaronder afwasborstels. Het Spaanse bedrijf laat de borstel als Europees model registeren (de eisen om een model te registreren zijn: een model moet nieuw zijn en eigen karakter hebben).Kenmerkend zijn de lange borstelharen als kapsel, de lange nek en de duidelijk zichtbare vrouwelijke vormen: een buste en taille. Als Edco met een vergelijkbare borstel komt, eist Casa Vigar een verbod » modellenrecht

Influencers social media en bekend merk

Adverteerders maken gretig gebruik van influencers om op social media hun producten te promoten. Vlogs hebben een gigantisch bereik en zijn ideaal om een product onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Heeft dit nu ook merkrechtelijke gevolgen? » merken
pagina 1
Onze klanten
Volg Abcor
merkenbureau abcor op facebookmerkenbureau abcor op twitter merkenbureau abcor op linked in merkenbureau abcor op google plus
eiser
gedaagde
eiser
gedaagde

IP Kennisquiz over merkenrechten beeld versus woordmerk

Lacoste verkoopt kleding, schoeisel, parfum en brillen over de hele wereld. Het merk gebruikt een groene krokodil als logo. Het logo verwijst naar de bijnaam le Crocodile van de oprichter, tennisser René Lacoste. Het bedrijf heeft naast de naam, ook de gestileerde krokodil als merk vastgelegd. Als het merk EAU CROCO wordt aangevraagd voor parfum, juwelen en kleding, maakt het bedrijf hiertegen succesvol bezwaar. Is dit inderdaad een inbreuk?